tirsdag den 24. april 2012

Drømmekage

Halløjsa :-)

Igår aftes bad min mor mig bage en kage, fordi hun idag skulle have  møde.
Så, mig og min søster havde frit valg, vi kunne bage den kage, som vi have lyst til, YEAR!
Vi bagte denne her virkelig dejlige drømmekage, virkelig god, så god, at min mor, som normalt aldrig spiser sukker eller lign. spiste et stykke. Ret vildt. Nå, men jeg vil lige dele denne dejlige opskrift med jer!

Vi brugte en helt normal bradepande, men dejen var så tynd at vi blev nød til at lave en portion mere. Det synes jeg også, at i bør gøre. Det giver mere kage!




Ingredienser: Til kagen

4 dl hvedemel
50 g smør
3 dl sukker
4 æg
2 dl mælk
3 tsk bagepulver
1 tsk vaniljesukker

Ingredienser: Til Fyldet/ glasuren
125 g smør
100 g kokosmel
2 1/2 dl brun Farin
1/2 dl mælk



Fremgangsmåde:

Smelt smøret.
Æg og Sukker piskes sammen.
Mel, Vaniljesukker og bagepulver blandes og vendes i.
Bring mælk og smør i kog, afkøl nogle minutter, og hæld det lidt ad gangen i dejen.
Hæld dejen i en smurt bradepande, og bag den midt i ovnen ved 200°.
Kagen skal have 20 minutter.

Smør, kokosmel, brun Farin og mælk blandes i en gryde og smeltes sammen.

Fordeles på den bagte drømmekage, der stilles i ovnen igen ved 225° i ca 5 minutter.

Tip til dig... Lav en dobbelt portion!


Hav en dejlig tirsdag, og lav nogle dejlige kager!


Hilsner


From - T

Min søster ville så gerne have, at jeg tog dette billede med drømmekage på hendes hånd ;-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar