fredag den 20. april 2012

Vanilje cupcakes

Heeej igen!

Hvad hjælper mere på dårligt humør, end at bage?
Derfor bagte jeg i går aftes lækre cupcakes / Muffins.

Selvom jeg ikke rigtig, er så vild med smørcremè, så  prøvede jeg alligevel, hmm ikke det bedste...






Og i øvrigt har jeg lige købt nye muffins forme, 2 pk. for 25 kr. De er så fine  :-)


Ingredienser:

115g usaltet smør
130 g sukker
3 æg
1 tsk. vanille sukker ( evt. essens, hvis du har noget)
195 g mel
1½ tsk. bagepulver
1/4 tsk. salt
ca. ½ dl. mælk


Fremgangsmåde:

Smelt smøret, og pisk sukkeret i, let og luftigt.
Tilsæt æg, et af gangen, pisk godt efter hvert æg.
Pisk vanilie pulver i-
Mel, bagepulver og salt blandes i en anden skål.
Pisk blandingen mel og mælk skiftevis i.
Formene fyldes lidt mere end halvt op.

Bages i ovnen ved 180 grader i 18-20 min.

Jeg lavede, også noget smørcremè, men altså, som sagt er det ikke min stærke side, hverken at spise eller lave...

Men i kan da prøve hvis i synes :-)

Fremgangsmåde: Smørcremè

50 g. usaltet smør
ca. 3/4 pk. flormelis
ca. 1 dl mælk

Pisk smøret sammen. Tilsæt mælk og flormelis lidt ad gangen.
Pisk indtil den har en let, luftig og fast kosistens.

Lad den stå lidt, men smør den først på kagerne når de er afkølede og lige inden servering!


God weekend!

Nu vil jeg bage noget .... igen..

From - T

Ingen kommentarer:

Send en kommentar