søndag den 20. maj 2012

Madeleines




Halløjsa :-)

Det er godt nok noget tid siden, at jeg bagte disse madeleines, men dette er mine yndlingskager!
Jeg bager dem altid til min fødselsdag, og nogle gange til min familie, fordi de så godt kan lide dem :-)

Den oprindelige for ser sådan ud, men jeg har desværre kun billeder af kagerne som hjerter, fordi jeg bagte dem i min hjerte-muffins forme sidste gange..:


Opskriften er ganske enkelt og følge, og stammer fra en af min mors kogebøger.

Ingredienser:

2 æg,
2 dl sukker,
1 tsk vanillesukker,
2 spsk yoghurt naturel,
2½ dl hvedemel,
1 tsk bagepulver,
125 g smeltet smør,
reven skal af en økologisk appelsin,
smør og sukker til formen,
flormelis til pynt.

Fremgangsmåde:

Tænd ovnen på 200 grader C. Smør madeleineformen godt og drys den med sukker.
Pisk æg og sukker grundigt sammen og tilsæt derefter vanillesukker og yoghurt. Pisk hurtigt hvedemel, bagepulver, reven appelsinskal og det smeltede smør i. Dejen skal være flydende!
Fyld dejen i madeleineformens huller, men undlad at fylde dem helt op, da dejen hæver under bagning!
Bag kagerne i 15 min, og vend så kagerne ud på en rist og bag resten.

Du kan drysse flormelis ud over kagerne når de er færdige, men det behøves ikke. Der bliver ca. 20 stk. i madeleines formene, og ca. 12 i hjerteformene.


Jeg håber i får bagt en maaaasssee kaaaa'' :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar