fredag den 19. oktober 2012

Ananasfromage


Ananas fromage er altid skøn. Den er dejlig forfriskende og har en rigtig dejlig budding agtig konsistens. Vi plejer at få denne dessert nytårsaften, men denne gang lavede jeg den til min fødselsdag.
Dog har jeg lavet lidt om på opskriften, da jeg ikke bryder mig om ananasterninger i fromagen. Derfor har jeg lavet det til en purè ovenover!

Ingredienser:

6 blade husblas
3 spsk citronsaft
3 spsk past. æggeblommer
½ vanilje stang
50 g flormelis
320 g afdryppede ananasterninger fra dåse
1 dl pasteuriserede æggehvider
¼ L piskefløde

Ekstra piskefløde til pynt.



Fremgangsmåde:

Udblød husblassen  10 min i koldt vand.
Rør den og smelt den i det vand der følger med over vandbad eller i mikroovnen.
Rør citronsaft i husblassen.
Pisk æggeblommer, flormelis og vanilje skummende.
Rør lidt at æggemassen i husblassen.
Rør husblassen i æggemassen.
Pisk æggehvider og piskefløde stive hver for sig.
Når æggemassen er tyk, vendes flødeskum og hvider i.
Kom fromagen i serveringsskålen og stil den i køleskabet min. 3 timer.
Kan pynte med flødeskum, men det kan også serveres i en skål ved siden af.

Ananaspurè:
Skær de afdryppede ananasringe i små tern.
Blend dem i foodprocessor eller blender.
Oprør med lidt vand og lad det stå nogle minutter.
Hæld det derefter på den stivede ananasfromage.
(laves gerne lige før servering)



Tophøj

Ingen kommentarer:

Send en kommentar