tirsdag den 24. april 2012

Cookies

Hej Igen :-)

Ja, igår fik jeg altså bagt to kager. Drømmekagen, som jeg tidligere viste, men også nogle virkelig sjove cookies. Dejen smagte godt, og det gjorde kagerne så sandeligt også!
her får i lige¨den dejlige opskrift, og billederne som jeg tog undervejs :-)





Ingredienser: Til kagerne

125 g Margarine
200 g rørsukker
1 spsk vaniljesukker
1 æg
175 g hvedemel
1 tsk bagepulver

Dejen så også rimelig god ud ;-)


Ingredienser: Til fyldet

Det er faktisk rimelig simpelt. Du skal i alt have 150 g. af forskelligt fyld.
Jeg brugte 75 g. mørk chokolade og 75 gram nødder.
Men du kan både bruge rosiner, mysli, kokosmel... ja, fantasien sætter kun grænser :-)


 


Fremgangsmåde:

Rør margarine og sukker blødt sammen.
Vaniljesukker, æg røres i dejen og dernæst røres hvedemel og bagepulver i.
Tilsæt det ønskede fyld og rør det sammen.

Tag en klump, og tril til kugler. Sæt kagerne med god afstand på en bageplade med bagepapir. Tryk dem en anelse flade og bag dem ved ca. 190 grader øverst i ovnen i ca. 12 min.
Træk papiret over på en rist, og lad kagerne afkøle helt.

De er bløde lige når du tager dem ud, men tører i løbet af noget tid ;-)


Hav det skønt, til jeg bager igen :-)


From - T







Ingen kommentarer:

Send en kommentar